Sumbangan kepada Angkatan Belia Wawasan bolehlah disalurkan melalui akaun Maybank bernombor 107108068792.

Semoga rezeki yang dikurniakan Allah SWT kepada tuan/puan semakin bertambah selepas tuan/puan menyumbang kepada Persatuan ini. Terima kasih.


.

Tuesday, September 1, 2009

SATU SUARA, SATU KOMUNITI, SATU PERSATUAN

Kuala Lumpur, 22 Mac – Kementerian Belia dan Sukan menyasarkan satu juta orang akan menyertai persatuan belia menjelang akhir tahun ini menerusi Kempen Satu Suara, Satu komuniti, Satu Persatuan.


Dato’ Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, menerusi kempen itu beliau yakin sasaran mewujudkan persatuan belia diseluruh komuniti sama ada bandar atau luar bandar mampu dirasai. Katanya lagi, untuk memperkasakan pembangunan belia dan mengaktifkan persataun belia yang ada, program seperti ini dilihat sangat sesuai dilaksanakan kerana menepati cita rasa belia masa kini. Beliau berkata sedemikian sempena Majlis Pelancaran Kempen Satu Suara, Satu Komuniti, Satu Persatuan di sini hari ini.


Kumpulan sasar utama bagi kempen tersebut ialah golongan belia berumur 15 hingga 40 tahun. Selain itu, menurutnya antara aktiviti menarik yang dikenal pasti seperti Gerak Daftar Pertubuhan Belia (ROY), Sukan Antara Persatuan termasuk kerjasama antara agensi dan bantuan promosi melalui media cetak dan elektronik dari masa ke semasa. KBS juga akan memberikan insentif RM1000 kepada setiap persatuan yang telah mendapat kelulusan dan sijil pendaftaran dari pendaftar pertubuhan belia untuk bantuan kos pengurusan dan pentadbiran persatuan belia yang baru ditubuhkan.


Turut hadir, Ketua Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negara, Dato’ Fathul Razi haji Bakri dan Timbalan Ketua Pengarah Bahagian belia, Encik Madzrib Ibrahim.


No comments:

Post a Comment